fuhh, sudah sebulan lebih tak update blog. mesti ramai yang dah lupa kat blog moose kan. Moose? gediknya. aku kau sudah.. haha. hari ni aku nak cerita pasal olahraga MSSD. tahun terakhir aku kat sini. sedih gila dah tak dapat jumpa kawan dan lawan di UKM ni. takpa la. kite perlu terus kan perjuangan ke SPM pulak. di SPM nanti pun kene berlumba-lumba nak lulus. tapi kite tengah cerita pasal olahraga laa. tahun ni banyak drama di UKM, kawan aku ada yang jatuh pengsan la, kaki sakit la. termasuk dengan aku sekali. medic ni suka2 je tak bagi aku sukan buat sementara waktu. dia kata urat kaki aku bersimpul. tapi nak buat macam mana kan, terpaksa kene denga la. kite orang ada yang menang dan ada yang kalah. biasa la tu adat sukan. tapi kite orang tetap happy kerana kite orang selalu happy kan kawan yang tengah sedih sebab kalah. kalau yang mengada-ngada tu kite orang biar je. nak lebih2 pulak. time training malas. bila kalah banyak alasan. ahha. disini lah muncul hidup sepasukan. kawan ibarat segalanya. dalam gambar ni ada kawan baik aku dari sekolah rendah lagi. rumah dia kene banjir terok. habis semua. nasib baik dia dan family dia selamat. tapi dalam gambar ni dia tersenyum lebar je sebab taknak bagi kawan2 yang lain risau. tapi aku tau dia sedih gila. time nak pegi UKM dia menangis dan cerita kat aku. sumpah air mata aku nak keluar dah. tapi kene cool kan dia. takan nak bagi kawan kite sedih kan. apa2 pun allah sayang kan kau kawan. kau kene percaya tu. semuanya ada hikmah. semua kawan aku, aku sayang. dorang susah. aku akan happy kan. itu gunanya ada kawan...