Peperiksaan akan hadir tak lama lagi. Bagi calon-calon PMR dan SPM tentunya perlu bersedia dari sudut mental dan fizikal. tidak kurang juga, kata-kata semangat dari keluarga dan jugak kawan kawan. biar ia sentiasa berlegar di fikiran agar kita tidak mudah mengalah untuk berjuang sehingga tamat peperiksaan. Ingat!! jangan cepat mengalah k, supaya kita tidak kalah. Ingat! kegagalan akan memberi penyesalan untuk hari esok dan selamanya. Ayuh! Bangkit dan teruskan berjuang. Kejayaan atau kegagalan berpunca dari diri kita sendiri. Sentiasa pegang kata kata "Ya, Aku Boleh".. jangan mengalah k. study je. untuk pelajar yang ambik SPM sama dengan aku ni. ingat lah ibu dan bapa kita nak kita lebih baik dan lebih berjaya dari mereka. hmm. satu lagi. jikalau gagal dalam peperiksaan. itu tak bermakna yang kita gagal dalam hidup kita. seseorang pernah berkata kepada saya. kalau nak berjaya. rajin lah lakukan sesuatu perkara itu dengan ikhlas bukan dipaksa atau terpaksa. anggap itu cabaran dalam hidup okay!! dibawah ini pantun semangat dari seseorang yang kaki blogger jugak. jangan lah kata saya yang reka pantun ni. OMG lah kalau saya yang reka. hahaha. good luck korang :3

Pejam celik mengunyah betik,
Hati jelik kerap berdetik.

Kiri kanan jalan lekas,
Kena penangan tampak berbekas.

Masam terlalu asam kecut,
Menghindar selalu sikap pengecut.

Daun turi dibuat hiasan,
Hindari diri dari kemurungan.

Burung merpati terbang berkawan,
Cekal hati menempuh dugaan.